2010. április 7., szerda

Húsvéti tojás tortánk


Persze, hogy kellett húsvétra egy tortát is készítenem!!! Sokat gondolkodtam rajta, hogy milyen legyen, és végül egy tojás alakúra voksoltam.
A piskóta a szokásos volt, mint amit szoktam használni. Megtöltöttem pudinggal, és a tetejét, oldalát megfaragtam tojás alakúra, majd megkentem vajkrémmel kívülről. a vajkrém ezúttal egy nagyon ehetetlen vajkrém volt, de ez úgyis csak a marcipán helyettesítő massza miatt és a tökéletes forma miatt kell rá. Rájöttem, hogy ha az átlagosnál több vajkrémmel dolgozom, és nagyon szépen eloszlatom a tortám külsején, eltüntethetem a piskóta hibáit, és az egyáltalán nem látszik majd a bevont torta végeredményénél.
A vajkrém most a következő volt:
  • 25 dkg puha rama
  • 40 dkg porcukor
Ezt nagyon jól kikevertem a mixeremmel, és úgy vontam be vele kívülről a tortát. A mélyhűtőbe tettem 10 percre, majd a hűtőbe további 15 percre, hogy a vajkrém megdermedjen rajta.

Erre jött rá a színes Unidec marcipán helyettesítő massza.
Előzőleg színeztem meg sárgára és zöldre. Meg kell mondjam, az egész munkában ez volt a legnehezebb munka, begyúrni egyenletesen a színt. :) AZ Unidec-et úgy tettem rá, hogy kinyújtottam olyan 2-3 cm vastagra keményítőn, majd óvatosan ráhelyeztem a tortára. Simítval jól elsimítottam, és pizzavágóval levágtam a felesleget az oldaláról.

A kis golyókat az oldalára úgy próbáltam egyforma nagyságúra gyúrni, hogy először egy kígyót sodortam, majd késsel egyenlő nagyságú darabkákat vágtam belőle. Ezeket gyúrtam golyóvá, és helyeztem a torta oldalára.

A díszítés:

Zöld színből vékonyra nyújtottam keményítőn egy kis adagot. Vettem nemrégen egy gyurma mintázót, és azzal mintákat készítettem a kinyújtott masszámba. Ezután virág kiszúróval kivágtam a virágokat, és kis vízzel ráragasztottam a torta tetejére.

És íme a végeredmény:




Még ezelőtt készítettem nyuszikákat répákkal, mert azt gondoltam, ezek lesznek a díszek a torta tetején. De aztán be kellett látnom, hogy ők csak asztali dísznek jók, elrontanák a tortát.
De ezt természetesen nem mondtam el nekik, nehogy megsértődjenek szegénykék. :)

2 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Nagyon szép a tortád! A nyuszkók meg nagyon édesek!
A mintázót hol vetted? Barkácsboltban? Nagyon szépet alkottál vele!

Kricky írta...

Kiskukta!

Játékboltban vettem, 1100 Ft-ért, mint gyurma mintázót.
Nagyon megörültem neki, mikor megláttam a boltban!

Köszönöm a bókot a tojás nevében!