2010. április 8., csütörtök

Lángos

Néhány napja sütöttem lángost. Pár receptet kipróbáltam már, de nekem ez vált be igazán. Kicsit ott érezhettem magam a strandon, ebben a csúnya esős időben!

Hű, annál nincs is jobb, mikor a medencéből vizesen kijövök a vízből, és úgy, ahogy vagyok, megeszem a sajtos tejfölös lángosomat!
Én ezidáig nem nagyon tudtam olyat készíteni, amit ott az öreg nénik, akik azt a fini lángost sütik szüntelenül a tűző napsütésben. Azt gondoltam, van egy titkos összetevő, amit 7 pecsét alatt tartanak egy komolyan őrzött széfben.
Szerintem mondjuk nem lehet ilyen, mert miért őriznének egy lángos receptet széfben? (pihent vagyok ma)

Limara-tól a recept (lehet, ő lefizette az őröket, és megszerezte a titkos hozzávalót). Nekem nagyon gyanúsan hasonló ez a lángos a strandihoz. Ízlett a családnak is (mertek volna mást mondani). És ha a kicsi fiúnk azt mondja valamire, hogy ez finom, az úgy is van!

Na, a recept:
Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt (BL 80) de lehet sima finomliszt is
  • 4 dl víz
  • 2 tk só
  • 2 ek olaj
  • 1 tk cukor
  • 3 ek burgonyapehely (elhagyható)
  • 3 dkg élesztő
A vizet az élesztővel és a cukorral felfuttatjuk. A többi hozzávalóval kidagasztjuk kicsit. Kelesztő tálba téve duplájára kelesztjük kb. 1 óra alatt. Olajos kézzel formálunk belőle golyókat. Én ezeket egy melegebb helyre teszem, miközben sütöm a többit. Vizezzük, vagy olajozzuk a kezünket, miközben széthúzzuk és formára alakítjuk a lángosokat. Bő, forró olajban sütjük ki.
A kisült lángosokat lecsöpögtetjük, majd ízesítjük azzal, amivel kedvünk tartja. A mi kedvencük a fokhagymás, a sajtos-tejfölös, és a ketchup-os.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: