2010. szeptember 19., vasárnap

Rózsás torta


Az egyik legkedvesebb barátnőm édesanyjának készítettem ezt a tortát.

Rengeteg új tapasztalatot szereztem, miközben alkottam ezt a finomságot. Külsőre és belsőre is szerettem volna valami egyszerű, de nagyszerűt.

Leginkább ki szerettem volna próbálni azt, milyen is céklalével színezni a házi fondantot. Házi készítésűt csináltam már, kiskuktáét. Az övé az, ami mézes.

Most megpróbáltam egy másik receptet, amibe méz helyett glükóz szirupot kell tenni. Erről a fajta nyújtható fondantról legközelebb írok egy bejegyzést.

A torta csokoládé és vanília krémmel lett töltve. A fondantot a borítás után lüszter gyöngyház fényű festékkel megkentem lehelet vékonyan. Lehet, ezt elhagyhattam volna, ha már mesterséges színezéket nem használtam a fondant színezéséhez.
A torta érdekessége, hogy barátnőm azt találta ki, hogy négyszögletes legyen, és az egyik fele lejtsen.
A virágokat napokkal előtte elkészítettem rá. Hihetetlen jól szárad ez az anyag. Miután megformáztam egy rózsát, nem kellett neki fél óra, és már kemény volt.

Sok minden mást nem tudok írni, csak hogy remélem, nagy örömet tudtam szerezni ezzel a rózsás próbálkozással az ünnepeltnek. :)

4 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon szép!!!

Anyatigris írta...

Írtad, hogy jó anyag, amivel a rózsát készítetted. Melyikre gondoltál?
Virágkosarat szeretnék megrendelésre készíteni, és ha előre tudnék dolgozni virág ügyben, időben beljebb lennék:)
Tudod, 3 gyerek...
Köszi előre is a választ!
A torta pedig gyönyörűűűűű!
Nekem is van cékla a kertben, megint adtál egy jó ötletet!!!!

egy pici írta...

Gyönyörű szép!!

Na lennél ilyen messze elmennék rózsa tanfolyamra!!

Kricky írta...

Ottis!

nagyon köszönöm!

Anyatigris!
köszönöm szépen a bókodat a torta nevében. :)
a fondant receptjét hamarosan közlöm a blogomban.

egy pici!
köszönöm! :)
ne kell tanfolyam, olvasd el a rózsa készítésről szóló bejegyzésemet! Van lépésről lépésre fotó!