2011. március 16., szerda

Eper torták Zila formában


Kaptam kölcsön egy Zila tortaformát kipróbálásra. Mondanom sem kell, milyen hatással volt rám! :)
Tudom, hogy másoknak kicsit talán furán hat, de én éjjel azzal álmodtam, hogy kipróbálom. :) Kattogott az agyam, hogy épp milyen töltelékkel lehetne megtölteni, és hogyan is fog kinézni, stb...
De mentségemre legyen mondva (nem vagyok őrült... csak kicsit pszichopata), hogy valóban évek óta arra vágyom, hogy kipróbálhassak egy ilyet.

Most itt volt az alkalom, így egyszerre tortagyárrá alakult a kis lakótelepi konyhám.

Legközelebb a szomszédnak is átviszek. Úgyis nemrég azzal viccelődtünk, ha a szomszédunk el akarja adni a lakását, felértékelhető lesz azzal, hogy mellettünk lakik, hiszen rendszeresen viszek át nekik sütit, tortát. :)

Epres tortában gondolkodtam, mikor kitaláltam, mit készítsek. Mindezt 3 változatban is elkészítettem.

1. változat:

hozzávalók:
  • 250 -300 g fagyasztott vagy friss vegyes gyümölcs a töltelékbe)
  • 3-4 szem friss eper a díszítéshez
  • 3 ek. kukorica keményítő
  • 0,5 l tej
  • pár csepp vanília kivonat
  • 3-4 ek. cukor
  • 4 dl tejszín
  • 2 cs. Dr. Oetker zselatin por- hozzá 4 ek. víz
  • 1 vékony piskótalap
A cukrot a kukorica keményítővel és pici tejjel csomómentesre keverjük, majd hozzáöntjük a többi tejet is. Vanília kivonattal ízesítjük. Én mikróban 2x 2 percig főzöm. Kivéve a mikróból kézi habverővel jól átkeverjük, és már készen is van a vanília puding: aroma, tartósítószer és színezék nélkül.

Természetesen használhatunk sima zacskós pudingport is.

Párhuzamosan a puding főzésével szoktam a fagyasztott gyümölcsöket épphogy felforralni kicsi cukorral, majd összeturmixolni.
Szűrőn keresztül elválasztjuk a magoktól. Tegyünk félre belőle kb. 150 ml-t, amit majd a kis résekbe fogunk önteni. A többit pedig forgassuk bele a még meleg pudingba.

Tipp:
Hűlés közben kevergessük át jó néhányszor a pudingunkat, így elkerülhetjük, hogy csomós legyen.


Miközben a gyümölcsös puding hűl, beáztathatjuk a zselatint vízbe, ami jól megszívja magát.

A tejszínhabunkat habbá verjük, és félretesszük.

A zselatint mikróba téve kicsi víz (kb. 2 ek.) hozzáadásával felmelegítjük. De vigyázzunk, nehogy felforraljuk! így aki nem ismeri annyira a mikróját, annak azt ajánlom, vízgőz felett olvassza fel a zselatint.

Kézmelegre hűtve mehet bele a langyos gyümölcsös pudingba.

A tejszínhabot óvatosan hozzákeverjük a pudingos krémhez.

Az így kapott krém kerül a Zila formába, miután a formánkat befújtuk formaelválasztó spray-vel. Én sajnos ilyet nem kaptam, így kis olajjal kikentem és így is jó volt.

(Az összes krém nem kerül a formába, hanem habzsákba töltve félretesszük.)


Majd a betöltött krém tetejére (ami ugye az alja lesz majd, ha kiborítjuk) kerül egy vékony piskótalap.

Egy nagyon egyszerű, dobos torta piskótáját használtam most, ami rendkívül hamar megsül és épp olyan gyorsan ki is hűl.

Dobos Piskótalap (1 vékony laphoz):
hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 40 g cukor
  • 60 g liszt
  • picike só
A tojásokat ketté választjuk, a fehérjét a pici sóval és cukorral kemény habbá verjük. Eztután belekeverjük a tojás sárgákat, majd a lisztet beleszitáljuk, óvatosan elkeverjük.
Egy sütőpapírra kör alakot rajzolunk, megfordítjuk, és egyenletesen eloszlatva rákenjük a tésztát (én palacsinta késsel szoktam). 180°C-on légkeverés nélkül kb. 8-10 perc alatt kész.

Nem szabad nagyon megbarnulnia, mert akkor kiszárad, megkeményedik.

Az elkészült tortánkat hűtőbe tesszük kb. 2-3 órára. Ezalatt tökéletesen megdermed a krém. Kiborítva szépen látszanak a kis rések, amikbe a folyadék kerül majd.

Sajnos, mint látszik, elég levegősen kentem bele a formába a krémet, így nem túl egyenletes. De majd még gyakorlom. :)a résekbe beleöntjük a félretett gyümölcspépet, és tetejére habzsákból a megmaradt krémmel díszhabot nyomunk. Eperdarabokkal díszíthetjük. A tetején levő krém dermedéséig tegyünk picit hűtőbe.



Mint írtam, elkészítettem a torta még két fajtáját is. A krémek: vaníliapuding, és turmixolt eperből készített krém-töltelékek voltak.
A másiknál pedig sima tejszínhabba forgatott vaníliapuding, amit szintén turmixolt eperpéppel töltöttem meg.Mondanom sem kell, hogy már most azon agyalok, milyen legyen a következő torta, amit elkészítek ebben a formában. :))

12 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Kricky!
Fantasztikus lett!Én is ilyen vagyok, ha valamit akarok, akkor azt azonnal.
Most a rombuszra gyűjtök, kocka meg van.
Aztán lehet a torta is:-))

Kricky írta...

:))) teljesen bezsongatja az ember fantáziáját ez a tortaforma. és a többiről nem is beszélve... a rombusz nekem is kéne. :)

Dia és a konyha írta...

Én is szoktam tortakészítéssel álmodni. Sőt, a múltkor a férjem mesélte, hogy azt álmodta, hogy elfelejtettem elkészíteni egy tortát. Azt is elmesélte, hogy hogy nézett ki végül a kész torta. :)))
Gratulálok a Zila tortákhoz! Isteni lehetett az ízorgia. Én is akarok egyet nyerni! :D

Bianka írta...

Gyönyörű

chriesi írta...

Eszméletlen jól néz ki! Nekem is kell ilyen forma!!!! :D

PiciJuci írta...

Jaj Kricky.........nem szép dolog az ember szívét így fájdítani ám:)))
Hát ez valami mennyeien néz ki, csorog a nyálam.....

mandala írta...

Kricky mikor koltozik el a szomsedod ? Nagyon guszta ,csorog a nyalam !

Kricky írta...

Dia!
:))) igazi férj, aki ennyire átéli a felesége hobbiját! :))
Bianka!

köszönöm szépen!!!

Chriesli!

nekem is kell! :)))

PiciJuci!

örülök, hogy tetszik! :) kénytelen leszek még tortát készíteni benne, mert akárhányszor megnézem a képeket, kedvem támad enni belőlük...

Mandala!
a szomszéd nem tudom, mikor költözik, de remélem, mi nemsokára. :))) hova menjünk??? :)))

Pocilakóra várva írta...

Kricky!
Ez eszméletlen!:)

mandala írta...

Nagyvaradra ! Varlak szeretetel !

Unknown írta...

Egy kérdésem lenne: a tejszín tényleg 0,4 dl?
Meg szeretném csinálni, és nem akarom hogy kárba menjen a munkám! Köszi :)

Kricky írta...

szia! a tejszín nem 0,4 dl!!! nem is értem, hogy nézhettem így el! szerintem én 4 dl-re gondoltam... de az meg túl soknak tűnik... vszleg így megmarad a krémből...

3 dl teljesen elég sztem.

elnézést a hibáért. már javítom is!