2011. április 13., szerda

Sonka -"kóbi"

Egy igazán nagy termetű kedves barátunknak készült ez a torta. Csak remélni tudom, hogy nem haragszik meg rám, amiért a termeténél fogva ez a torta jutott az eszembe róla. :) Mert az ötlet és a kivitelezés is teljes egészében rám volt bízva.
Nem tudtam még menet közben sem, hogy hogy fog kialakulni ez az egész... Márti, -aki egyik kedves olvasóm, és elmondása szerint én inspiráltam a tortázásra- szintén komáromi, így együtt tudtunk tölteni egy kevéske időt, és segédkezett a torta elkészítésében!
Nagyon jó volt, hogy ott volt még rajtam kívül is valaki. :) Így láthatta azt is, hogyan bénázom és mégis hogyan alakul ki az egészből valami mégis érdekes. :)


Kipróbáltam egy Red Velvet piskótát, ami saját kreálmány, mert a netről leszedettek nem tetszettek annyira.

Ugyan az volt a hozzávaló tulajdonképpen, mint az alma tortámnál, csak tettem bele egy kis piros ételfestéket is. Arra gondoltam, hogy lehet, hogy kellett volna valamiféle természetes színezékkel helyettesíteni, de most egyelőre kipróbáltam a kevésbé egészséges módját. A színe tökéletes piros lett, s a tészta állaga kiválóan faragható!

A tortát házi fondant (cékla nélkül)és 3 szoros marcipán keverékével burkoltam.
A vágódeszka jó minőségű rummal megbolondított csokikrémmel, a sonka pedig vanília krémmel volt töltve. Airbrush-al fújtuk megfelelő színűre.
A "kolbász" a sonka piskótájából lefaragott részek összegyúrásából keletezett. Jópofa, hogy a kis piskóta darabkák zsírnak néznek ki benne. :)

12 megjegyzés:

Nudleee írta...

Hát ez nagyon komoly! :D

Mimi írta...

Ha nem lennél ilyen messze, egyszer én is szívesen segédkeznék :) Nagyon jó lett, iszonyatosan tetszik!

Anazar írta...

Nagyon tetszik a vágódeszka meg a hagyma =)

mandala írta...

Nagyon tetsik !
A hagyma csuda jo !

Gabi, a tortatanonc írta...

Ez nagyon tetszik! Még a pecsét is ott virít a sonkán! Minden részletén ámulok, nagyon jó! El sem tudom képzelni, hogy mi lehetett menet közben a bénázás!
Azt még elárulod, hogy miért marcipán és házi fondant vegyítéséből készült a bevonat - ha van ennek különösebb oka.

Pocilakóra várva írta...

Basszus!Ez ismét tutira sikeredett!:)

Pixie Pie írta...

Szupi lett! Nekem a kóbi és a hagyma a kedvencem. :)
Csak szólok, hogy én a red velvet piskótát tavaly Valentin napkor hibiszkusszal színeztem pirosra, nézd majd meg a recit a blogban. Az mégiscsak jobb, mint egy vagon ételszinezék...

M@rti írta...

:-)

Eszter írta...

Fantasztikusan néz ki, nagyon tetszik. Gratulálok!

Mammy írta...

Több mint profi! És minden apró részlet stimmel!!! Ámulok... Fényévekre vagy tőlünk!!!!

Raindrop írta...

Csúcs! A vágódeszka, a kóbi meg a hagyma valami überprofi! :D

Kricky írta...

Nudleee!

köszi! :)))

Mimi!
de jó lenne! kár... na majd egyszer ! :)
Anazar!
köszi!
Mandala!
köszi! a hagymát készítettem el a leghamarabb. :) kb. 1 perc alatt... :)

Gabi!
nincs különösebb oka, csak egyszerűen ki akartam próbálni... ja és ugye az íz javítása miatt történt.
Pocilakóra várva!
köszi!!! :)
Pixie!

köszi!!! tőled mindig tanulok vmi hasznosat!!!!

M@rti!
:)
Eszter!
köszi! :)
Mummy!

ÁH, DEHOGY, CSAK PÁR SZÁZ KM VLASZT EL... AMÚGY MEG... TE IS TUDNÁL ILYET!

Raindrop!

kösziii! :)))