2011. május 12., csütörtök

Charlotte torta készítése


Charlotte tortát nagyon rég óta szerettem volna készíteni.
Mióta járok cukrászdába gyakorlatra dolgozni, nagyon sok apró trükköt sikerült ellesnem, amit szívesen megosztok Veletek!

Először is, egy tévhit a piskótatekerccsel kapcsolatban, amit anyukánktól tanulhattunk oly sokan.
A tévhit pedig az, hogy a piskótatekercshez a piskótát még meleg állapotban konyharuhába kell csavarni!

Meglepődtem, hogy egy nagy tepsiben sült piskótát milyen gyönyörűen fel lehet göngyölni mindenféle törés nélkül. Tibi ( egy kedves cukrász a munkahelyen) felvilágosított, hogy ugyan, miért kéne konyharuhába göngyölnünk?? :)
A titka a tökéletes piskótatekercsnek: puhára sütött piskóta(nem túlsütött!-mert kemény lesz és akkor törik), és egy kis trükk, hogy ne legyen "lyukas" a tekercsünk:

Mielőtt feltekernénk a piskótánkat, lekenjük lekvárral. (na persze...) ezután egy vékonyabb csíkot vágunk az egyik (hosszabb)végéből, ezt ráhelyezzük a tetejére, ahonnan levágtuk, és ezzel tekerjük szorosan össze. Az összetekerést érdemes a leszedett sütőaprral végezni, majd a végén ezzel összetekerni, és így mehet végén a hűtőbe.


Charlotte:
Egy kerek tálat béleljünk ki frissen tartó fóliával.

A hűtőből vegyük elő a piskótatekercset, és vágjuk fel kis szeletekre.

Helyezzük szépen a tálba. Láthatjuk, hogy lesznek kis rések.
Ezt a cukiban is úgy küszöbölik ki, hogy ne legyen rés, amin a krém kilátszik, hogy kicsike piskóta darabokat odaragasztgatnak, beletömködnek a lyukak helyére.

Ezután mehet bele a krém (én éppen eperkrémet használtam), majd végén egy kerek piskótalap.
Mindezt betesszük a hűtőbe teljes dermedésig.
Érdemes olyan krémet használni, ami fejre fordítás után nem folyik szét. Vagy keverjünk a krémbe egy kis zselatint a jó tartás érdekében.

A torta kifordítását úgy végezzük el, hogy a tál tetejére tegyük a tortatálcát (vagy tányért-attól függően, min szeretnénk tálalni), majd határozott mozdulattal, a tálcát a tenyerünkkkel hozzátámasztva a tortához- megfordítjuk.
Végül levesszük a a fóliát, és dekorálhatjuk is a tortát.
A végső torta amúgy kicsit csalóka, ugyanis ez a torta nem az előbbiekben lefotózott formában készült. Pedig az kerekebb és szebb végeredményt mutatott...
:S de ugye azt nem fotóztam le. Llyen az én formám. :) de a lényeg, remélem látszik. 

2 megjegyzés:

Lexana írta...

Egy ilyet már én is régóta szeretnék kipróbálni,de eddig nem mertem belevágni.Talán majd most,hogy láttam a részleteket nekifutok :) Köszi:)

Bianka írta...

Fenséges