2012. december 7., péntek

Torta készítés

Készítek egy tortát egyik ismerősömnek.
Kézzel kell a gyerek képét majd a tortára festenem. Kaptam róla fotót. A torta maga kör alakú lesz, és az a kérés, hogy az oldala olyan legyen, mintha egy vár fala lenne...

Gondolkozom... A fotót kinyomtattam, tanulmányozom...


Tegnap elkészítettem a piskótát, nagyon szép lett, végre elégedett vagyok. Finom csokikrém kerül bele... forró tejszín, bele 45% -os étcsokoládé felolvasztva.... kihűtve, majd tejszínhabbal átforgatva már be is töltve a piskótába... De még eszembe jut, mikor kinyitom a hűtőt, hogy a habtejszín elfogyott... így férj gyorsan elrohan tescoba... de a tejszínt le kell hűteni, hogy fel lehessen verni... közben gyerekek fürdenek, férj megjön, tejszínhab a mélyhűtőbe kerül...
Fél óra múlva a tejszínhabot fel tudom verni... már ahogy... kell bele egy kis zselatin sajnos... :(

Mindezt már ugye akkor, mikor gyerekek nagyban alszanak...

Másnap...Reggel ovi, rohanunk, mert 8-kor már  indulnak az ovisok a sportcsarnokba...

Elkééésünk! Férjemet is én viszem az oviba... janem a munkába... oviba érünk, kisebbik gyerek nem akar átöltözni, közben már a nagycsoportosok indulnak, mert már 8 óra elmúlt... ovónéni kapkod... Dávid még nem reggelizett... én is jól elaludtam...
Dávid harap két falatot, már indulnak is.
Kicsi majdnem sír, mikor elfelejtek integetni neki elrobogva az ovis ablak előtt... vissza, integetés.
Férj oviba... janem, a munkába...

Én rohanok haza, a tortát készíteni.

A betöltött tortát leválasztom a formáról óvatosan... meglepően szép a formája. Még jó, hogy elfelejtettem a hűtőből kivenni a vajkrémet, amivel bevonom a tortát burkolás előtt... :( mindent elfelejtek...
Így a vajkrém műanyag dobozostul a radiátoron... még szerencse, hogy fűtés szezon van... :)

Közben elintézem a papír "ügyeimet". Válaszolni kéne egy csomó levélre... már megint tök bunónak néznek, hogy nem válaszolok...
És a pécsi cukor show-t is kéne szervezni közben... meg a blogszülinapom is... eszembe jut, hogy kurzust tartok hétvégén... aztán hétfő-kedd szeged... ott is kurzus... hungarocelleket kéne faragni még... legalább 16 dbot...

Jajj, a vajkrém tökre elolvadt... mit csináljak... van itthon egy kis kekszmorzsám... beleteszem. az nagyon jó állagot ad neki.
Körbe kenem a tortát, majd bevágom a mélyhűtőbe pár percre...
Bedobom a mosást is...
Rohanok a kis műhelyembe, hogy rendet rakjak, és előkészítsem a torta burkoló nyújtását...
Romokban hever ott minden. Tegnap még 70 db mézeskalácsot díszíttettem fel...

Nos, a takarítás kész, K2 tortaburkoló massza átgyúrva, jöhet a torta burkolása!

Éhes vagyok... beburkolom a tortát... nemtetszik... nem baj, majd még jön rá egy külső réteg, úgy tervezem... az lesz az omladozó vár fala.
Az majd eltakarja a hibákat, ha van. van. miért nem tudok úgy burkolni, mint a Pixie?... vagy a Lengyel Józsi... elkalandozok.

Éhes vagyok. De még a tortát elkezdem megfesteni. Félig kész, de a gyomrom nem engedi folytatni... hányra is kell a torta? Utána nézek.. csak este jönnek érte... óóó, vígan ebédelhetek. :)

Így is lesz, torta vissza a hűtőbe. Ebéd. Megfájdul a hasam, mert sietek.
Torta hűtőből ki, folytatom a festést. Egész jó. egy fotó... föl a fészbúkra kedvcsinálónak... idegesítő ez a fészbúk... nem kapok hozzászólásokat a blogban, csak párat, mióta van ez a közösségi oldal.. De igazából én sem kommentelek annyit.

A vár részhez kinyújtom a masszát,  improvizálok, mert miből vágjam ki a kis négyzeteket a tetején.. késsel nincs kedvem... valami kiszúró kéne. találok egy gyerek játékot. az jó lesz. :) megtisztítom, és tényleg jó.
Nem baj, ha kicsit csálé, így lesz élethű.
Jöhet az Airbrush!

Egy kupakot körbe fújok... az lett a hold! De jól néz ki! :) ez most picit tetszik...

lefújom étel lakkal!
Jajj, ne... a fekete amúgy is kicsit sötét zöld, mikor fújom... a lakk hatására bekékül egy-két helyen... de utálom...

No mindegy, fújok még egy picit feketével.
Túlfújom egy részét... de jó. :(

Jöhet a fotó.
Sötét lett. Fél négy van, gyerekekért kéne menni az oviba...
A torta készen, jönnek az utómunkálatok és a blog írása, hogy lássátok, hogyan készült. :)

Biztosan egy cukrászdából más jelentést kapnátok! :)
Nem is vagyok cukrász üzem, ez tény... nem is eladásra készítem ezeket a tortákat... sajnos tőlem nem is lehet rendelni. :( de ami késik, nem múlik! A cél megvan! :)

3 megjegyzés:

Edina írta...

Hoztad a szokásos ,,fejetlenséget",ami szerintem sokunkra jellemző.Komolyan,ahogy olvastam a szöveget,szinte ott voltam én is,és a végén már kapkodva olvastam :D A torta szuper lett,a szöveg haláli.Remélem még sok ilyen ,,szöveges" tortát megosztasz velünk!
Üdv.Edina

Tücsi írta...

Ha-ha, mintha magamat hallanám :D
Megyek is a net elől, mert még vár rám több száz mézeskalács...

tejszínhab írta...

Szinte láttam magam előtt! Szeretem az ilyen bejegyzéseket!A torta pedig tök jó! :) Vááá, nem mondod, hogy lesz pécsen cukorshow?! Mikor? És pont most, mikor Bp-re költöztem? :(